Programe de studiu și disciplinele de bază:



MODĂ-DESIGN VESTIMENTAR
    - Tehnologie textilă generală
    - Proiectarea costumului
    - Transpuneri în material

ARTE DECORATIVE
    - Tehnologie textilă generală

DESIGN DE OBIECT, MODĂ ȘI AMBIENT
    - Proiectare de produs
    - Materiale și tehnologii noi
    - Ergonomie și confort vestimentar


Studii:

- Doctorat: Universitatea de Vest Timișoara, 2008-2010
- Studii academice postuniversitare:  Universitatea Tehnică Cluj-Napoca, Informatică aplicată și programare 2001-2003
- Perfecționare: Le Ministère de l’Education Nationale de Sèvres France, Diplôme approfondie de Langue Française 1996
- Licență: Institutul Politehnic Gh. Asachi Iași, Facultatea de tehnologia și Chimia textilelor, Specializarea Tehnologia tricoturilor și confecțiilor, 1978-1983

Pagină personală: www.olimpiaurdea.ro
                                https://www.facebook.com/OliUrdea
E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Selecție din activitatea de cercetare și creație:

Volume:

1.    Vedemecum, Editura Universitatii din Oradea, 2019
2.    Veșmântul ca sistem multidimensional; Valențele socio-comunicative, artistice și fiziologice ale veșmântului din mătase naturală, Editura Universitatii din Oradea, 2018
3.    Mătasea naturală în veșmântul românesc - o istorie regăsită, Editura Universitatii din Oradea, 2017

Articole:

1.    Klimt, from painting to fashion
2.    Highlight of the representation costume in pictorial art – baroque style
3.    Sericiculture in Romania between tradition and an uncertain future (II). Romanian sericicultural tradition until late 19th century
4.    Sericiculture in Romania between tradition and an uncertain future (III). Sericiculture in 20th century Romania
5.    Raw silk marama, between the art of dressing and pictural art
6.    The art of the garment in the communication process – the case of hierarchical societies
7.    The silk garment between art, physiologie and psychological impact
8.    Sericulture in romania, between tradition and an uncertain future
9.    The vesture as an interface between the human body and the environment
10.    Veşmântul între imitaţie şi identitate socială
11.    Oportunităţi în adolescenţă - Cazul ţinutei vestimentare


Activitatea de creație:

1.    CAPaBILITY – proiect artistic, suport DVD , 2021
2.    Colecția vestimentară capAbility
                            - Muzeul Țării Crișurilor/Transilvania Fashion Week, 2018
                            -Centrul Cultural Roman din Gyula, ian. 2019
                            - Muzeul Orașului Oradea Proiect Iele World- Expozitie temporara de arta textila, MOO, febr, 2020
3. Colecția de genți Experiment, Proiect Dialog, Blaj, mai 2018

Suporturi de curs:

1.    Confortul produselor vestimentare - Deziderat al creaţiei vestimentare, Editura Universitatii Oradea, 2011
2.    Comportarea în exploatare şi întreţinerea textilelor sau Cum să mărim durata de viaţă a unui produs textil,  Editura Universitatii Oradea, 2011
3.    Transpuneri în material – de la concepţie la produs textil – , Editura Universităţii din Oradea, 2010
4.    Tehnologie textilă generala (De la fibră la produs textil), Editura Universităţii din Oradea,  2009


Programe de studiu și disciplinele de bază:

PICTURĂ:
- Studiul culorii
- Studiul culorii pentru pictură în arta contemporană

ARTE PLASTICE ȘI MULTIMEDIA
- Explorări cromatice în arta contemporană
- Intermedia
- Experimente grafice în artele plastice

Studii:

Licență:1992 - 1998: Academia de Arte Vizuale, „Ioan Andreescu”, Cluj-Napoca, licențiată în arte plastice, profilul arte plastice și decorative, specializarea pictură, durata studiilor 12 semestre;

Studii postuniversitare:2002 - 2004: Câștigătoare a concursului național al Bursei de cercetare și formare postuniversitară și postdoctorală „Vasile Pârvan” la „Accademia di Romania”, Roma, Italia cu proiectul „Miraje în Grădina Bomarzo”, în domeniul istoria artei și arhitectură, arte;

Doctorat:
2004 - 2007: „Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca”, doctor Arte Vizuale / Visual Arts, Titlul tezei de doctorat  „Grădina Franceză /  French Garden”.
 
Camera albastră, aprilie 2021, pictură digitală, dimensiunea 180 x 180 cm



Activitate profesională:

1998: Membră a Uniunii Artiștilor Plastici din România, Filiala din Oradea;
1998 - 2002: Preparator la Universitatea din Oradea, Facultatea de Arte;
2002 - 2005: Asistent universitar Facultatea de Arte, Universitatea din Oradea;
2005 - 2009: Lector universitar, Facultatea de Arte, Universitatea din Oradea;
2009 până în prezent: Conferențiar Universitar, Facultatea de Arte, Universitatea din Oradea.
G.D.B.G abordează subiectele din lucrările sale dintr-o prespectivă amplă integrând în compozițiile sale tehnicile multimedia, în așa fel încât acestea devin metaforă, stare de spirit, o pictură a lumini, care se revarsă peste imaginea abstractă, iar obiectul figurativ este deposedat de substanța sa materială, este transformat în esență, devind un simbol subtil, un pretext de meditație estetică, filosofică sau socială provocând astfel privitorul să participe activ, mental la reconstruirea imaginii.
Participă la numeroase expoziții de artă în Italia, Franța, Marea Britanie, Germania, Polonia, Ungaria și România
 
Selecție din activitatea de creație și cercetare:

A inițat și a fost curator la proiectul internațional de artă video „Video Art Event” care s-a desfășurat în România și Italia:
2018: „Video Art Event, ediția a IX-a, Interface”;
2017: „Video Art Event, ediția a VIII-a, In|dust|real”;
2016: „Video Art Event, ediția a VII-a, Magic Mirror”, 13 oct -10 nov. proiect on-line Visual ContainerTV;
2015: „Video Art Event, ediția a VI-a, Hypnotic frames”;
2014: „Video Art Event, ediția a V-a, White canvas”;
2013: „Video Art Event, ediția a IV-a, Liquid image”;
2012: „Video Art Event, ediția a III-a, Sign Out”;
2011: „Video Art Event, ediția a II-a, Microfailure”;
2010: „Video Art Event, ediția a I-a, Border-Less”;